Практичний кожен початківець водій на самому початку самостійного водіння автомобіля боїться заглухнути при старті. Набагато небезпечніше і страшніше здається можливість заглухнути під гірку, покотитися вниз, на машини, що стоять іззаду. У даній статті Ви дізнаєтесь, як рушати без ривків, як правильно рушати на світлофорі, під гірку, розглянемо кілька дієвих прийомів і переконаємося, що нічого страшного в цьому точно немає.
Коробки перемикання передач: відмінності
На автоматі простіше рушити в гірку, тому ми будемо говорити про те, як рушити в гірку на механіці і не заглухнути.
Газ, зчеплення, гальма, важіль перемикання передач, головні візуальні відмінності «механіки» від автомата. Автоматична коробка передач має тільки 2 педалі – газ і гальмо. Швидкості перемикаються автоматично, спрощуючи процес водіння автомобілем. Більшість таке водіння називають нудним, пояснюючи це тим, що на автоматі ви не зможете чітко відчувати автомобіль, як на механічній коробці передач, де ви самі вирішуєте як, де і на якій передачі поїде авто.
Щоб зрозуміти, як почати їхати на механіці, потрібно розібратися, що з себе представляє зчеплення. Під час натискання лівої педалі, КПП і двигун роз’єднуються, у водія з’являється можливість включити передачу. Після, потрібно плавно прибирати ногу з педалі, щоб авто не заглухло або не смикнулось, тому що в даному випадку крутний момент двигуна, за допомогою коробки передач, передається на колеса, і автомобіль починає свій рух. Плавна робота з усіма трьома педалями приходить з досвідом, і не варто хвилюватися, якщо на початку у вас нічого не виходить.
Плавний старт, плавна їзда
Ніколи не кидай зчеплення! Одне з основних правил, що неодноразово проговорюється в кожній автошколі, особливо під час курсів водіння.
Плавний початок руху на механіці має власний алгоритм, який не є законом, але має ряд рекомендацій, що знадобляться під час водіння:
– правильна і зручна посадка в кріслі є першим кроком для досягнення успіху;
– запуск двигуна, не забувайте – в даний момент авто повинно бути на ручному гальмі, а КПП в нейтральному положенні;
– натискаючи правою ногою гальмо, лівої натисніть зчеплення і включіть 1шу передачу;
– відпустіть ручне гальмо і плавно починайте відпускати педаль зчеплення, до тих пір, поки машина не «схопиться»; для початку можете користуватися тахометром, але в майбутньому даний процес буде доведений до автоматизму;
– після схоплювання, правою ногою плавно піддайте газу, і після початку руху плавно відпустіть зчеплення – рух розпочато, відповідь на питання «як рушати з місця на механіці» дана.
Як швидко навчитися їздити на механіці? У цьому вам допоможуть в автошколі Антарес, міста Суми. Автошкола дає можливість пройти повний курс навчання, лекційного і практичного, дізнатися як їздити на механіці, як рушати в гірку і багато іншого. А для водіїв, що недавно отримали права, але не впевнених у власних силах, є можливість взяти кілька додаткових індивідуальних занять, ознайомитися детальніше можна, перейшовши за посиланням.
Як рушати на механіці в гору
Ось ми і підійшли до основної теми статті. Як правильно рушати на машині під гірку. Існують 2 способи: з використанням ручного гальма і без.
Під час навчання в автошколі детально розбираються обидва випадки, докладно про них поговоримо і ми. Щоб поїхати, та не покотитись вниз, можна використовувати ручне гальмо, алгоритм дії наступний:
– ручник піднятий, натискаємо зчеплення і включаємо 1ю швидкість;
– піддаємо газу, доводячи рівень оборотів до 2500, в залежності від особливостей авто;
– плавно відпускаємо зчеплення до 1500-1800 оборотів;
– відпускаємо ручник, додаємо газу і повністю відпускаємо (не кидаємо) зчеплення. Машина не покотиться назад, при правильному виконанні вище перелічених дій, завдяки підвищеним оборотам двигуна.
Гірка без ручника по суті не відрізняється від першого способу, але має ряд особливостей:
– головне в даному маневрі швидкість і злагодженість рухів, саме тому починаючому водієві спочатку рекомендується стартувати в гору з ручником, а даний спосіб більше підходить для досвідчених водіїв;
– натискаємо педаль зчеплення, тримаючи при цьому правою ногою гальмо, вмикаємо передачу;
– плавно відпускаємо ліву ногу, трохи знизивши оберти двигуна;
– швидко переставляємо праву ногу на педаль газу і натискаємо її, не даючи машині покотитися;
– машина почала рух вгору – повністю відпускаємо педаль зчеплення. Запам’ятайте, в даному випадку головне швидкість і злагодженість дій!
Що стосується зупинки, будь-який водій індивідуально вибирає, використовувати йому зчеплення або нейтралку на світлофорі. Але якщо стояти доведеться довго, то краще не мучити авто, переключивши важіль МКП – механічної коробки передач, в нейтральне положення, давши трохи відпочити зчепленню.
Розібравши як їхати в гору на механіці, можна прийти до висновку – нічого складного в цьому немає. Всьому можна навчитися, якщо захотіти, а допоможе в цьому автошкола Антарес, міста Суми. Записуйтеся в нові групи, наші двері завжди відкриті!